Támogasson minket!
Adója 1%-ával Ön is támogathatja
az EDUVITAL tevékenységét!
Alapítványunk adószáma: 18732168-1-42
Köszönjük!
Oldalainkat 42 vendég és 0 tag böngészi
A TANTUdSZ ifjúsági egészségnevelési program
az MTA szakmódszertani pályázatának
nyertesei között
Lovász László, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke 2016 tavaszán pályázatot hirdetett a szakmódszertan tudományos megalapozását és megújítását segítő interdiszciplináris kutatások és azok gyakorlati alkalmazásának támogatására. A nyílt jellegű pályázat célja komplex tanítási módszerek tudományos igényű megalapozása, illetve a tudásátadás pedagógiai szemléletének és módszereinek megújítását célzó kutatások gyakorlati megvalósítása. A pályázat időtartama négy év.
Falus András akadémikus vezetésével egy munkacsoport alakult a TANTUdSZ (Tanulj, Tanítsd, Tudd!) ifjúsági egészségnevelési program köré. Tagjai a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi,- illetve Egészségtudományi Karának és az ELTE Tanító- és Óvóképző Karának tanárai, az EDUVITAL Nonprofit Egészségnevelési Társaság szakemberei, valamint a Gödöllői Református Líceum, a Lovassy László Gimnázium (Veszprém), a Tamási Áron Általános Iskola és Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium (Budapest), valamint a Vörösmarty Mihály Gimnázium (Érd) pedagógusai és egészségnevelési szakemberei.
A TANTUdSZ program elsődleges célja tudományos alapokon nyugvó pedagógiai módszertanra, az egészségügyi és a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben, valamint a hazai középiskolákban tanuló diákok közreműködésére építő egészségnevelés. Nem pusztán az egészségtudományi témákhoz kötődő tudásátadás a cél, hanem az ismeretek bensővé tétele innovatív és korosztályspecifikus módszerekkel, olyan formán, hogy az példaértékűvé és taníthatóvá váljon, szerethető legyen a fiatalabb korcsoportok számára.
A Patkós András akadémikus által vezetett 11 tagú Szakmódszertani Programtanács 75 pályázatot értékelt; ebből 19 kutatócsoport munkája nyert, köztük a TANTUdSZ program.
A munkacsoport 2016. július 6-án, a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Tanácstermében tartotta a projektnyitó megbeszélését.
A munkacsoport tagjainak meggyőződése, hogy a fiatalabb korosztályok – vagyis a leendő édesanyák, édesapák, nagyszülők – megfelelő magatartásában rejlik társadalmunk hosszabb távú pozitív jövője, testi-lelki egészsége, s ezt elősegítheti a TANTUdSZ program módszerének kidolgozása és gyakorlati megvalósítása.
A munkacsoport résztvevői:
- Prof. Dr. Falus András, Semmelweis Egyetem Genetikai, Sejt- és Immunbiológia Intézet
- Dr. Feith Helga Judit, Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Társadalomtudományi Tanszék
- Mészárosné Dr. Darvay Sarolta, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Természettudományi Tanszék
- Nagyné Horváth Emília, Kőbányai Bem József Általános Iskola
- Bihariné Dr. Krekó Ilona, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Természettudományi Tanszék
- Dr. Szalainé Tóth Tünde Magdolna, Lovassy László Gimnázium
- Melicher Dóra, EDUVITAL Nonprofit Egészségnevelési Társaság; Semmelweis Egyetem Genetikai, Sejt- és Immunbiológia Intézet
- Dr. Füzi Andrea Rita, BFKH II. Kerületi Hivatala Népegészségügyi Osztály
- Soósné Dr. Kiss Zsuzsanna, Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Egészségtudományi Klinikai Tanszék
- Lukács Ágnes, Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Társadalomtudományi Tanszék
- Karacs Zsuzsanna, Tamási Áron Általános Iskola és Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium
- Hajnal Gabriella, Tamási Áron Általános Iskola és Német Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium
- Kitzinger István, Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium
- Kukovecz Györgyné, Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium
- Horváth Zsolt, Gödöllői Református Líceum Gimnázium
- Kőrösiné Dr. Molnár Andrea, Gödöllői Református Líceum Gimnázium
- Réfi Rita, VMJV Egészségügyi Alapellátási Intézmény
- Szalai Tamás Dömötör, Semmelweis Egyetem Magatartástudományi intézet
-
Dr. Gradvohl Edina, történész, Semmelweis Egyetem ETK
-
Dr. Kolosai Nedda, pszichológus, ELTE TÓK
-
Zombori Judit, Semmelweis Egyetem ETK
A kutatócsoport bemutatása az MTA honlapján >>>
Pályázati összefoglaló az MTA honlapján >>>