Események év szerint
- ► 2023 (2)
- ► 2022 (5)
- ► 2021 (4)
- ► 2020 (6)
- ► 2019 (8)
- ► 2018 (5)
- ► 2017 (8)
- ► 2016 (11)
- ► 2015 (23)
- ► 2014 (31)
- ► 2013 (24)
- ► 2012 (8)
Támogasson minket!
Adója 1%-ával Ön is támogathatja
az EDUVITAL tevékenységét!
Alapítványunk adószáma: 18732168-1-42
Köszönjük!
Oldalainkat 146 vendég és 0 tag böngészi
Látogatás Hejőkeresztúron és Hejőszalontán
Falus András június 11-én K. Nagy Emese igazgatónő meghívására látogatást tett az integrált oktatási koncepciójáról világhírű Hejőkeresztúri általános iskolában (lásd lent), majd előadást tartott és beszélgetésben vett részt a szomszédos Hejőszalontán roma lakosoknak. A beszélgetés során az örökölt és a szerzett tulajdonságok szerepéről valamint az életmód jelentőségéről esett szó.
A hejőkeresztúri iskola
A Borsod egyik hátrányos térségében található hejőkeresztúri iskola vonzáskörzete Hejőkeresztúr, Hejőszalonta és Szakáld községek. Az iskola tanulói létszáma már évek óta 230 körül mozog, viszont a roma és nem roma tanulók arányában fokozatos változás figyelhető meg, amelynek egyik jele, hogy az 1990-es évek 27%-os roma tanuló aránya mára 58%-ra emelkedett. Jellemző továbbá, hogy a tanulók 73%-a hátrányos helyzetű, 6%-a állami gondozott és 8%-a sajátos nevelési igényű.
Az iskola a Miskolci Egyetem bázisintézménye, Géniusz tehetségpont és a Komplex Instrukciós Program vezető iskolája.
Az intézmény fő célkitűzései között szerepel a szülőkkel való kapcsolat ápolása, szorosabbá tétele, amelynek egyik útja, hogy az iskola olyan programokat kínál, ahol a diák-szülő-pedagógus hármas harmonikus együttléte biztosítható, és amely közös élmények a családok és az iskola közötti kapcsolatot erősítik és a különböző generációkat közelebb hozzák egymáshoz. Feladatuknak tekintik tanulóik iskolai sikerhez juttatását, ezzel alapozva meg azt a törekvésüket, hogy az életben boldogulni tudó, sikeres diákokat bocsássanak ki az iskola falai közül.
Az iskola célja, hogy az eredményes oktató-nevelő munka szolgálatába állítsa az egyéni bánásmód különböző formáit, úgy a tehetséges, mint a felzárkóztatást igénylő gyermekeknél. Arra törekednek, hogy minden gyermek a neki megfelelő oktatásban és nevelésben részesüljön. Cél, hogy a hejőkeresztúri általános iskolában a gyerekek optimista életszemléletű, egymásra odafigyelő, toleráns, az új iránt fogékony, a természetes környezetet védő, a nemzeti és helyi hagyományokat ápoló, szilárd ismeretekkel rendelkező fiatalokká váljanak.
Az intézmény három program köré szervezi tevékenységét:
• A heterogén tanulói csoport kezelésére alkalmas Komplex Instrukciós Program
• Logikai és táblajáték-foglalkozások.
• A szülőkkel történő együttműködést célzó Generációk Közötti Párbeszéd Program.